CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

-ini-blog-saya-

Blog ini secara rasmi nya telah dirasmi oleh saya Mohd Abid
Dan blog ini telah diluluskan oleh JuruPandu Berlesen 'L'
Jadi ini blog saya..
Dengan izin Allah, saya punya suka laa nak tulis apa pun..
Selamat membaca taw..
Baca bismillah..
:) (:

Sunday, November 7, 2010

-hari hari ku di wad-

-bagai hari terakhir-

hari Rabu
3 november
aku masuk wad
first day masuk..
smpai hari Sabtu
6 november

dalam 3 hari aku dok tu.
ada satu malam..
masa tuu..
aku pedih sgt nak bernafas
aku sakit sgt..
hati aku
otak aku
dah mula fikir tentang mati.
meleleh air mata aku
sambil oxygen mask dok support pernafasan aku
dalam pukul 2 pagi tuu
akak aku call mak aku
mak dan ayah aku datang jugak pukul 2 pagi tu
Ya Allah.. sakit nyaa dada aku
start pada hari tu
keesokkan hari nya. aku mnx maaf dgn kawan2 aku..
ustazah aku..
setiap kali keluar jea perkataan mnx maaf dari mulut aku..
mesti meleleh air mata aku
bayangkan..
dalam aku rasa na pergi
aku masih terfikir
 azab kubur
azab neraka.
azab dunia aku dah tak tertanggung
mak aku cakap..
sakit neh mengurangkan dosa
Ya Allah
bertapa banyak nya dosa aku pada Mu
aku terus teringat azab
aku ta sanggup na mati dgn bekalan yg x cukup..
aku kuatkan diri aku..

hari berikutnya
skali lagi dada aku sakit
aku kuatkan diri aku 
mak aku ckp
ada lagi yg lebih sakit
bersyukur kita sakit sikit
aku tetap pegang dgn kata2 mak aku
skali lagi mata aku mengalirkan air mata
sambil minta maaf kat mak aku..


wahai sahabat
ingatlah..
benda yg paling hampir dgn kita ialah mati
takkan nak tunggu smpai badan tak boleh bergerak 
baru nak ingat Allah
takkan na tunggu lidah terkelu 
baru na sebut nama Allah
takkan na tggu sakit
baru na ingat Allah
walaupun Allah maha pengampun
walau pun Allah maha pemurah
bertaubatlah..
berubah selagi ada masa.
masa tidak menunggu..



the wake upper
abid
mengot



WAKE UP !

0 comments: