CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

-ini-blog-saya-

Blog ini secara rasmi nya telah dirasmi oleh saya Mohd Abid
Dan blog ini telah diluluskan oleh JuruPandu Berlesen 'L'
Jadi ini blog saya..
Dengan izin Allah, saya punya suka laa nak tulis apa pun..
Selamat membaca taw..
Baca bismillah..
:) (:

Friday, February 18, 2011

-2011-


Assalamualaikumm..
minta maaf sangat-sangat lama tak update blog..
( eleh, minta maaf paaa, orang bukan baca pun )

tahun 2011 neh,
tahun yang amat amat amat

MENCABAR !!!



tahun neh jugak lah jadi pengawas..



tahun neh jugak lah jadi naqib




dan yang paling penting..
tahun neh jugak lahh PMR



mcm biasa laa sekolah..
bulan satu dah banyak bab belajar..
rasa masa pantas benorr..
salah satu tanda kiamat tuhh..
fuhh..

masuk bulan dua pulak.. 
bulan yang agak memenatkan..

bulan dua juga ada seminar nuqoba..
seminar konon nyaaaa..



dan amanah tuu, satu benda yang berat..



Saya masih ingat kata-kata seorang ustaz masa tamrin tu,
Allah menyedarkan kelemahan kita melalui amanah..
Abang Muzakkir pernah kata,
amanah yang di terima dpt menaikkan martabat seseorang
dan menjatuhkan martabat seseorang.



Jadi naqib bukan benda yang mudah juga..
syiar islam ada di bahu kita..
asas kemajuan maktab, bergantung kepada kita..
tapi kita tetap mencuba..
semoga Allah bersama kita..


-bulan 2 sukan pulaaa-
memang penat..


saya cuma masuk 3 acara jea..

yang pertamaa..


yaaa, bola sepak dan telah mendapat pingat emas..

yang keduaaa.. 


 telah mendapat pingat perak.. : )

yang ketigaaa..

juga mendapat pingat perakk.. : )


Sekian bulan sukann.. : D


Sekarang nak focus untuk STUDY pula..
( focus konon.. haha )


banyak lagi yang perlu saya belajar neh..
PMR nak dekat dah..
kalau nak berjaya..
kena laa istiqomahh..
kena laa jaga hubungan dengan Allah..
kena laa jaga hubungan sesama makhluk..
orang beriman tidak akan pernah kenyang dengan amalan..

kalau kita kecundang..
ingatlah..


dan
 teruskan berdoa..


 akhir kata..

'JAGALAH ALLAH SUPAYA ALLAH MENJAGAMU'



Wake Up !!

-abid azhar-
the wake upper

0 comments: